Hoe heet het als de gijzelnemer sympathie krijgt voor de gijzelaar?

Dus het tegenovergestelde van het Stockholm syndroom

2 weken geleden
1.6K
erotisi
2 weken geleden
Sympathie of compassie of medeleven?
Z512099
2 weken geleden
Hoofdstad van Zweden.

Antwoorden (1)

2 weken geleden
Z512099
2 weken geleden
De hoofdstad van Peru.
Mikaapje
2 weken geleden
Gaat dit ook vaak samen met het Stockholm syndroom?
KleinDuimpje
een week geleden
Zelf denk ik niet dat het (vaak) samengaat.
Juist bij het ontwikkelen van het Stockholmsyndroom hebben gijzelnemers grote macht over de gijzelaars. Deze gijzelnemers zijn sterk in de situatie waardoor de situatie scheef kan groeien.
Als je zo’n macht hebt over de gijzelaars, lijkt het mij onlogisch om dan het Lima syndroom te ontwikkelen.